dilluns, 14 de maig del 2012

SARDENYA

He de començar recomenant aquest viatje. M'ha sorprès molt gratament el tipus d'escalada i la qualitat de la roca. Hem fet un viatge curt y per aquesta raó, no ens hem mogut gaire i ens hem quedat per la zona del golf d'Orosei.

Hem optat per anar-hi amb furgo, embarcant-nos des de Barcelona, amb Grimaldi lines, en total 410 euros per 2 persones. En principi no hi ha pegues per dormir amb furgo, però al plató de Golgo està prohibit. Està ple de cartells redordant-ho!! Sinó hi ha un càmping o un hotel. Al maig encara es pot escalar al Sol, però al juny és impensable!!

El nostre objectiu era fer via llarga. Com que el ferry arriba a les 10 del matí, vem anar cap a Cala Gonone, on hi ha una paret que es diu La Poltrona i té una aproximació de 5 minuts. També hi ha sector d'escalada esportiva. Just abans de Cala Gonone ja es pot veure la paret a l'esquerra, al damunt d'una zona esportiva. Les vies són de 4 llargs com a màxim i de placa boníssima de gotes d'aigua. Aquí vem escalar Deutsch Wall i Il Amico Enzo.

Després vem anar cap a Cala Goloritzè, concretament a escalar l'Aguglia per la via Sinfonia dei mulini a vento, és l'única via d'aquesta estètica i impresionant agulla que està semiequipada. És una gran clàssica que segueix una linia de fisures, diedres i xemeneies. Nosaltres portàvem des de l'alien groc al camalot nº 1 i tascons. Per accedir-hi s'ha d'anar fins al poble de Baunei i d'aquí pujar al plató de Golgo. A part de no poder-hi dormir no es pot aparcar a la pista que ens acosta al sector. La millor opció és pagar els 4 euros que costa deixar el cotxe al càmping que hi ha al final de la pista. D'aquí seguir el camí direcció a cala Goloritzè, 1 hora. També es pot accedir en barca des de Cala Gonone. El lloc es mereix una visita, és espectacular!!!!

Per aprofitar l'estada en aqauesta zona, vem anar a la Punta Giradili, escalant la via Mediterraneo. És una via oberta per baix i va ser la primera en aquesta paret. És obligada 6b i segueix unes plaques de gotes d'aigua que en alguns trams s'ha de lleguir molt bé, ja que els parabolts allunyen força!! Per accedir-hi s'ha de seguir una pista a la dreta en un revolt molt tancat d'esquerres a l'inici del plató. Després de passar un gran dipòsit d'aigua anirem a la dreta per una pista que primer baixa i després de planejar un tros torna a pujar i al final d'aquesta pujada girem a la dreta i aparquem aquí. Travessem una porta, entrant en una finca privada i abans d'arribar a un corral que està sota una paret agafem el camí a la dreta que ens portarà a la base de la paret i a una corda fixe per arribar a l'inici de la via. 30 minuts.

L'endemà vem anar a fer escalada esportiva a Cala Fuili. Està al costat de Cala Gonone. S'aparca el cotxe a 5 minuts dels sectors. Aquí trobem vies des de 5è a 8b i des de plaques a desploms amb xorreres. Hi ha diferents orientacions i alguna via de 3 llargs.

A la tarda vem fer una visita a Cala Luna. Caminant hi ha 1h 15mi des de Cala Fuili. La tornada es pot fer amb barca per 10 euros. I si el que vols és comoditat, fan preus especials per escaladors; 8 euros anada i tornada des de Cala Gonone.