dimarts, 10 de juliol del 2012

PEDRIZA

Viatjant per diferents llocs d’Espanya, vem estar 2 dies en aquest magnífic massís. La primera cosa que em va agradar va ser el lloc en si. És un lloc molt xulo, tant per escalar com per caminar, el paisatge que t’envolta és espectacular.

També em va sorprendre, que a part de l’escalada en placa també hi ha moltes fisures!!

Per dormir hi ha el pàrquing de Canto Cochino, és molt gran i tranquil on hi ha un bar que només obre en les èpoques turístiques, ja que a l’hivern hi va poca gent ja que hi fa força fred.

Una bona opció per fer una primera presa de contacte amb la famosa adherència del granit pedrizero, és escalar alguna via al Yelmo. Des del pàrquing, en direcció est, es pot veure la part alta d’aquesta mole de granit. Travessarem la passarela del riu Manzanares i seguirem per un camí molt marcat, cap a l’est, pel barranc de los Huertos. Quan arribem a un prat, on hi ha una font al costat del camí, ens diriguim a l’esquerra cap a un coll. En total 1,5h.

Vem escalar la via Ignatius, és de V+, està molt bé per començar. Les xapes estan força lluny, però és divertidíssim escalar-la. Per baixar, es destrepa una via de 3r que hi ha a l’esquerra.

Després vem escalar la via del costat, Ferroviarios, del mateix grau. Aquesta la vem rapel.lar, ja que així vem poder montar en tope rope, els primers llargs de les dues vies de la dreta. Un de 6ª+, que apretant molt ens va sortir el pas i l’altre de 6b+ que, tot i apretar molt no vem encadenar!

Al dia següent vem anar a la paret del Pájaro, on vem fer la via “sur del pájaro”. Aquesta és de fisura fins a 6b+, és boníssima!! Fisures perfectes desequipades on els camalots hi queden a proba de bomba. Per baixar, hi ha un ràpel a la cara nord i després hem de seguir una serie de canals i destrepes fins a peu de via. Seguir el traçat més lògic!!

Pedr accedir-hi, creuem la passarela del riu Manzanares i ens dirigim a l’esquerra per un camí molt marcat. Quan estiguem a sota del pájaro, hem de deixar el camí i agafar-ne un de menys visible que ens porta amb una forta pendent a la base de la paret.