divendres, 14 d’abril del 2017

De l'HABANA a VIÑALES en bici.

En aquesta ocasió, volíem anar a Cuba per escalar, però també volíem pedalar-hi uns dies, ja que molta gent ens ho havia recomanat. Com que no teníem molts dies vem decidir fer el tram de l’Habana a Viñales; són uns 210kms i amb 3 dies es fa molt bé. Ens vem quedar amb ganes de fer més, però l’objectiu principal del viatge era escalar, o sigui, que hi haurem de tornar per pedalar més dies per l’altra part de l’illa J. Per anar bé, s’ha de pedalar d’est a oest, ja que d’aquesta manera tindràs el vent a favor.

Vem volar amb Iberia així, si la caixa amb la bici no passa de 23kgs, ja et serveix com a maleta per enbarcar i no has de pagar res extra.

Hi vem anar amb bicis btt velles i ja les vem deixar allà. Pels Cubans  és un grandíssim regal, ja que ells no poden comprar bicis enlloc!

1ª ETAPA: De l’Habana a Las Terrazas. Uns 80kms.

Per sortir de l’Habana a nosaltres ens va anar bé agafar l’Avinguda 23 (algun tram surt com Avd. 41 o 25) que la teníem al costat de la casa i que ens va portar directament fora de la ciutat. Tot i ser una avinguda gran i important, es pot ciclar bé, no hi ha problemes amb el trànsit. Un cop a les afores de la ciutat es pot agafar directament una carretera secundaria en direcció a Mariel, que en els mapes no surt el nom o número, que va paral.lela entre l’autopista  4 Este-Oeste i la carretera Panamericana de la costa; és una carretera molt recte que va pujant i baixant petits lloms. Arribant a Mariel vem anar direcció Guanajay fins a trobar-nos amb l’A4 que la vem agafar; als pocs Kms ja hi ha la cruïlla per anar cap a las Terrazas. A Cuba es pot anar amb bici per l’autopista, de fet fins i tot hi circulen carros a cavall!!! Aquesta carretera va passant per poblets i va guanyant alçada suaument. Vem arribar fins a uns 8km abans de las Terrazas, al poble Finca La Pastora, aquí ens vem instal.lar a casa Villa Juanita.  Hem de dir que hi vem estar molt i molt bé. Són gent molt agradable, s’hi menja molt bé i tenen un jardí espectacular! Aquesta casa és un 10!!

A las Terrazas també hi ha cases particulars, però no és tant tranquil. Si només hi estàs de pas, com nosaltres, és molt millor quedar-te abans i a las Terrazas donar-hi una ullada quan hi passis.

2ª ETAPA: De las Terrazas a San Diego de los Baños. Uns 70km

D’aquí vem passar per davant las Terrazas on ens hi vem parar uns minuts i vem continuar direcció a Soroa. Els següents kms van per una zona boscosa i és el tram més dur de tota la ruta. Hi ha uns 10 kms amb algunes pujades força dretes, tot i que no són molt llargues. Poc després de la cruïlla que ens portarà a passar per Soroa, ja és tot baixada fins a Candelaria. Aquí vem agafar la carretera Central de Cuba, que és pràcticament plana, fins a trobar la 371 que ens va portar directe a San Diego. Aquí ens vem instal.lar a la casa Villa Julio y Cary; aquí no vem tenir tant contacte amb la gent de la casa, però hi vem estar molt bé.

Aquest poble hi va molta gent perquè hi ha un balneari d’aigües termals; si s’hi vol fer una visita, la millor opció és anar-hi al vespre, un cop han tancat i el vigilant nocturn, per 5 cuc et deixa passar  i segur que tindràs totes les piscines per tu! Nosaltres no hi vem anar, però si que vem anar a fer una visita a una fisio que per 15 cuc/persona ens va fer un massatge a les cames; està al nº 3604 del carrer 23, que és el que et porta al balneari.

3ª ETAPA: De San Diego de los Baños a Viñales. Uns 60kms.

L’opció més directe, més maca, però la més dura, és anar cap a La Palma per la carretera que passa pel Parc Nacional la Guira (10 cuc/persona).  Aquest és el trajecte que va per la muntanya; a l’inici és on hi ha les pujades més dretes, però va fent trams plans i de baixada. Després de la cruïlla de San Andrés hi ha la pujada dels americans que és la més dreta i la última! Uns kms després s’arriba al poble La Laguna de Piedra on s’agafa cap a la l’esquerra i ja pràcticament és tot baixada fins a Viñales.

A Viñales ens vem instal.lar a la casa Silvia y José Luis (El Veliz) michael.veliz@nauta.cu. Aquí si que vem ser uns més de la familia! Convius molt amb la gent de la casa i els veins que entren i surten com si fos casa seva. Tot i axií, tens la teva habitació amb tota la intimitat! Hem de dir que la Silvia potser és la millor cuinera de Viñales! Fins i tot, alguns cops, cuina per les cases veïnes!